Klassens egne dialogkort

Forberedelse
Overvej, hvilket tema kortene skal have. Eksempler kan være:
o Lære-at-kende-spørgsmål til nye elever
o Temaspørgsmål til klassediskussioner, fredagscafé eller fritidsinteresser (fx A-aktiv, B-sammen med andre, C-meningsfuldt).

Introduktion
Forklar klassen, at de skal lave dialogkort og fastsæt temaet.

Gruppearbejde
Del klassen i mindre grupper, hvor hver gruppe skriver spørgsmål ud fra det valgte tema.

Fælles beslutning
Saml klassens idéer og beslut i fællesskab, hvilke kort der skal bruges. Én eller to elever laver en samlet version af kortene.

Afprøvning af kortene
o Fælles: En deltager stiller spørgsmål til klassen.
o I grupper: Deltagerne skiftes til at stille spørgsmål og udveksler kort mellem grupperne efter runden.

Ekstra
Gentag evt. aktiviteten senere og tilføj nye kort eller lån kortene ud til andre klasser. Opfordr eleverne til at dele erfaringer og forslag til forbedringer.

Gennemse altid AI-genereret materiale kritisk

© Copyright FGU AI CVR-nr. 39815559

Chat Icon
Vis oversigt over trivselsaktiviteter